Som hovedsponsor, er du og din virksomhed en af hovedkræfterne bag dette event. Uden dig og din virksomhed kunne vi slet ikke hjælpe kræftramte børn og deres familier
tak for dig og din virksomhed!

Vores ambition er ubetinget at indsamle og donere så mange penge som muligt til Børnecancerfonden. Derfor vil vi gøre alt hvad vi kan, for at gøre det relevant og skabe en værdi for vores hovedsponsor. Målet er selvfølgelig at hovedsponsoren bliver så tilfreds med eventet, at vi kan gentage det næste år.

Vi har forsøgt at beskrive hvilken værdi vi kan skabe for vores hovedsponsor. Med vores ambition in mente, er vi naturligvis åbne for input og en dialog hvis der skulle være ideer eller vinkler vi ikke havde overvejet.

Tøv ikke med at kontakte bestyrelsesmanden bag FundRacers, Jakob Bay, hvis der er spørgsmål. E-mail: jb@fundracers.dk Mobil: 6114 4444

Bliv den store stjerne i dette selskab!

FAQ for hovedsponsoratet

  • Godt spørgsmål!

    Vi ønsker at lave et koncept, hvor det er eksponeringen der afgør hvor værdifuldt sponsoratet her.

    Konceptet for eventet er, at der bliver doneret X kr. pr. km. deltagerne tilbagelægger. Det giver også deltagerne en motivation til at blive ved, og de føler at de aktivt er med til at gøre en forskel da deres indsats giver en direkte donation. De kan se at hver gang de krydser målstregen stiger beløbet til Børnecancerfonden.

    På den måde at vores hovedsponsor også sikret: Kommer der ikke så mange deltagere, bliver det et billigt sponsorat.

    Regne eksempel: Vi regner med omkring 1.000 deltager. Og vi regner med at en deltager i gennemsnit tilbagelægger ca. 20 km. 1000 deltagere X 20 km X 10 kr. pr runde = 200.000 kr.

  • Ja, og det skal også medregnes.

    Det beløb der bliver indsamlet via sponsoratet, bliver doneret 100% ubeskåret direkte til Børnecancerfonden.

    Dvs. hovedsponsoren skal selv afholde omkostningerne for tryk, bannere, flag osv.

    Men lad os tage en dialog om dette. Vi har mange gode samarbejdspartnere, som er indstillet på at støtte op om eventet

  • Vi ønsker at give hovedsponsoren så meget eksponering som muligt, mens vi stadig holder fokus på formålet. Nedenstående er et oplæg, men bestemt ikke begrænset hvis der skulle være andre ideer:

    • Logo på hjemmeside

    • Logo på alt SoMe

    • Logo på bannere

    • Logo på løbstrøjer

    • Logo på storskærm

    • Logo på start og målportal

    • Inkluderet i al kommunikation omkring eventet

    • Vi kan give fribilletter til alle medarbejdere

    • VIP lounge til medarbejder, kunder og samarbejdspartnere

    Vi er naturligvis åbne for forslag, og lad os have en dialog om mulighederne

  • Primært via sociale medier og motionsklubber hvor vi har et mangeårigt netværk.

    Samtidig ønsker vores samarbejdspartnere og sponsorer at bidrage til at eventet bliver en succes. Så de har committed sig til at dele det via deres sociale medier og nå ud til mange hundrede tusinder mennesker.

    Samtidig stiller Craft, Red Bull og Garmin med deres ambassadører, som kommer til at inviterer alle deres følgere til at deltage sammen med dem.

  • Vi påregner 1.000 deltagere, men har gjort eventet klar hvis der skulle komme mange deltagere.

    Fælledparken plejer at afholde DHL med 200.000 deltagere over 5 dage, så vi er sikre på at vi ikke kan blive for mange eller gå på kompromis med kvaliteten af eventet.

    Samtidig er deltagerne spredt ud over 24 timer.

  • Vi kommer til at lave et ekstremt tilskuervenligt event.

    Der kommer en eventplads i midten af ruten, med forskellige aktiviteter. Madboder, udstillinger, salgsboder osv. Der er grønne områder, centralt i København og lige ved Vibenhus Metro st.

    Deltagerne cirkulerer hele tiden omkring eventpladsen, hvilket gør det ekstremt tilskuervenligt.

    Så vi håber der kommer så mange tilskuere som muligt og stemningen bliver helt i top

  • Vi har mange års erfaring og relationer med de forskellige medier. Vi arbejder naturligvis aktivt på at få omtale og bruge alle vores kontakter. Tidligere har vores events været dækket af TV2, DR, BT, EB, Se&Hør og mange flere.

    Vi forsøger samtidig at lave en lille dokumentar om hele konceptet, som vi vil udgive efterfølgende.

  • Ja, ligesom alt andet marketingsydelser. Men det er noget I skal klare med Jeres egen økonomi afdeling.

    Hovedsponsoratet kan desværre ikke klasificeres som en donation, da brandingen regnes som en modydelse.

  • Pengene for Hovedsponsoratet bliver indsat direkte og ubeskåret på Børnecancerfondens konto.

  • Ja, Børnecancerfonden er en aktiv del af dette event og kommer til at repræsentere på selve dagen og løbende via de forskellige kanaler de bruger.

    Der vil naturligvis også være en chek-overrækkelse til Børnecancerfondens direktør på det endelige beløb

  • Alle kan være med, medarbejdere, børn, unge og gamle.

Don’t worry about sounding professional. Sound like you. There are over 1.5 billion websites out there, but your story is what’s going to separate this one from the rest. If you read the words back and don’t hear your own voice in your head, that’s a good sign you still have more work to do.